Friday, January 22, 2010

Hari demi hari aku sibukkan diri aku dengan kerja, aku tak pasti sama ada perkara yang bermain di minda aku ini akan berkurangan atau hilang tetapi aku pasti yang aku tidak mahu memikirkan apa yang bermain diminda aku, walaupon aku diberi cuti tapi aku tetap ingin kerja, tahun ini ku rasa seperti berat masa berlalu, aku tak pernah rasa sebegini, aku hanya memikirkan satu saja cara untuk menghilangkan benda yang bermain di dalam kotak mindaku ini, iaitu KERJA. Biar teruk, biar bahaya namun aku tetap hadapinya, nyawaku sebulan dua ini hanya bermain dengan maut, aku pon kekadang terfikir juga, kenapa aku lakukan ini semua?? aku pon tak pasti dengan jawapan aku, yang aku tahu cuma semakin lama aku berhadapan dengan maut perasaan aku kembali GAH dan KUAT.Aku tak merasa gentar dan apabila kerap berhadapan dengan maut aku rasakan yang aku semakin ketagih, biarpon penat, biarpon tak cukup rehat, biarpon tak cukup makan tapi aku merasa puas, aku dapat rasakan yang kekuatan itu masih ada pada diriku, aku pernah berhadapan dengan maut sekali dan aku rasa itu sudah cukup, tapi jiwaku memberontak, aku tak mahu tenggelam dengan ketakutan, aku ingin teguh berdiri, soalnya mampukah aku teguh berdiri? sedangkan aku sangat kerdil. Biarpon ilmu penuh didada tapi dunia ini terasa luas, berbanding dengan ilmu yang aku perolehi. Ternyata pengalaman itu mematangkan aku, pengalaman itu juga akan aku jadikan iktibar dan pegangan hidup. Moga hidupku akan penuh bermakna! InsyaALLAH

No comments: